Bilhistorisk Tidsskrift NR. 78 - 1984 side 30 |
opfølgning på M.G.-nummeret: Det var Krøyer Christensens egen L.1, der senere ejedes af bl.a. Højberg Pedersen og Løvstrøm. Dokumenteret med foto. Men stadig ingen oplysning om, hvor vognen er endt. Og heller ikke nyt om nogen af de andre forsvundne. Deres ærbødige lod sig i øvrigt narre af et fotografi; ingen af SA cabrioletterne har reservehjulet fældet ned i bagklappen, det ligger udenpå. Og en ting, jeg overså: Bondesens J.2 har i tidens løb fået vendt dørene og længere bagskærme. Så har vi fået kontakt med ejeren fra foråret 1934 til efteråret 1937 af den tofarvede J.1, Per Linnemann Schmidt, og kopieret en stribe fotografier |
af den. Hvem den blev solgt til, husker han ikke. Bent Mackeprang skulle ordne forsikring af Jørgen Balles TA, chassisnummeret TA1937 forekom ham bekendt — det var samme vogn, Bent selv ejede fra 1950 til 54. Flere ændringer fra dengang findes endnu, f.eks. teleskopisk ratstamme.— DKV/BhT har gennem Lokalhistorisk Journal ladet samtlige landets lokalhistoriske arkiver vide, at vi gerne bidrager til at identificere fotografier med biler på. Foreløbig kun 4 reaktioner, men håb om at det fører til noget. ---Vi kan bebude et tema-nummer om Nash. Jens Thomsen og Eyvind Ellegård samler materiale. --- |
|
|
Henrik Schouw-Nielsen lider af en mere eller mindre ulykkelig kærlighed til Riley. Det er mest det med at bestemme sig til, hvilken af dem der skal ingå i et fast forhold. Seneste forsøg gøres med den noget ombyggede Imp, afdøde professor Poul Kjærholm i sin tid indførte. Det uoriginale giver sig blandt andet udslag i hjulene. Når vognen på billedet stikker snuden i vejret, er det fordi den ligeledes uoriginale motor er taget ud for at blive byttet med den rigtige. |