|
og akustisk i Brescia på vej til Piazza Vittoria, hvor
tilmeldingen foregik.
Fra alle sider dukkede der spændende biler op, Alfa Romeo,
Maserati, Bentley, Ferrari, BMW, Mercedes, Lancia, OM, Jaguar, Aston
Martin og naturligvis også et par andre BUGATTIer. Pladsen summede som en
kæmpe bikube af fantastiske biler i alskens farver og fra alle lande
inkl. Australien, USA og Brasilien. En speaker forsøgte efter bedste evne
at overdøve støjen ved annonceringen af deltagerne, efterhånden som de
indtraf. Tiden indtil starten af den første bil kl. 21 blev brugt til
velkomstdrinks, studering af ruten som først blev bekendtgjort ved
ankomsten, og snak med venner fra nær og fjern. Ved 19-tiden, hvor der
var middag i et stort bryggeri i byens udkant, begyndte det igen at sile
ned.
Bilerne sendtes afsted med et halvt minuts mellemrum fra en
rampe som den blev benyttet ved det oprindelige løb, og menneskemængden
var på trods af regnen helt overvældende. Det
Studie i rødt. Alfa Romeo, Maserati og Ferrari kort før start,
|
|
skulle vise sig, at det ikke havde været
nødvendigt at studere ruten så indgående, tage kortlæselampe med
etc. for på hele ruten stod der konstant, dag og nat og i regn
eller tørvejr en stribe af jublende tilskuere,som viste hvilken vej
vi skulle køre.
Den første etape var fra Brescia via Verona til
Ferrara, hvor vi skulle overnatte. I alt 155 km hvortil vi havde 3
tim og 55 min til disposition. Det var på trods af regn og mørke
rigeligt, og |
|
langt de fleste nåede frem til kontrolstedet i
rigelig tid. Her, hvor vi skulle vente på det rigtige tidspunkt for
at undgå strafpoints, havde forretnings-mindede italienere taget
opstilling med boder med mad og drikke, så vi led ingen nød. Efter
kontrolstedet kørte vi til byens centrum, hvor bilerne blev
opstillet på en stor plads for natten. Her, mellem kl. 1 og 2 om
natten skulle vi finde det meste af byens befolkning på gaden, hvor
de modtog os som hvis vi |
|
|