Bilhistorisk Tidsskrift NR. 79 - 1984 side 4 |
havde vundet Europamesterskabet i fodbold. Herfra med
taxa til hotellet for at stå op næste morgen kl. 6. |
uden smålige hensyn til trafiklys, vigepligt eller
hastighedsbegrænsninger. Hvor der ikke var politi, hjalp tilskuerne til
med at holde den øvrige trafik tilbage. Hvad der også virkede
overraskende når man kommer fra et så automobilfjentligt land som
Danmark var, at så snart en billist i bakspejlet så, at en af løbets
biler ville forbi, så kørte han øjeblikkeligt til siden, og samme
reaktion så man fra den modkørende trafik. I det hele taget mærker man
i Italien en begejstring for biler, og sikkert også for mekanik i al
almindelighed, som man næppe træffer andre steder. Mille Miglia, ruten gennem Italien. |
Vor siesta skulle komme til at koste os nogle
strafpoints, for da vi nåede til Porte Recanati, hvor vi skulle have
stemplet vort kontrolkort kl. 13:30, så viste det sig at netop her midt i
frokosttrafikken var der absolut ingen hjælp fra politiet, og trafikken
var så tæt og langsom, at den ventilatorløse BUGATTI begyndte at
spilkoge, samtidig med at støbejernslamelkoblingen protesterede højt og
tydeligt. Vi måtte stoppe for at køle af og finde noget vand ved en
tankstation. Samtidig begyndte det nu at regne igen. Vi kom 22 min for
sent til kontrollen. |