|
1934 Speed 20
Vi har tre eksemplarer af den næste Speed 20 model, som var den
første med Alvis fuldsynkroniseret gearkasse og uafhængig
forhjulsaffjedring med tværliggende bladfjeder.
Ole Abel ejer den første Alvis, Cai Caspersen importerede.
Den blev leveret – med gråt drophead coupe karrosseri fra Charlesworth
med blå kaleche og indtræk – til Schandorff Schwensen og fik K 9911 i
juli 1934. Schandorff Schwensen havde bilen et stykke ind i fyrrerne. 1949
blev den købt af Erik Kjeldsted, som senere solgte til Erik Vibholm
Pedersen og Bent Elnegård. Derefter har vognen været i flere
DVK-medlemmers eje: Den første var Jørgen Sestoft, som ændrede farven
fra lyseblå til mørkeblå. Efter et kort ophold hos Ingelise Schouboe
kom Alvis'en til Flemming Perlt, hvor den fik den helt store tur: Total
adskillelse, alt træværk og store dele af pladearbejdet fornyet, blandt
andet fik bagskærmene ændret afslutning. Perlt nåede ikke at få
motoren i orden, inden han for et par år siden solgte til Ole Abel.
Motoren har været hos Knud Kisling, som mener, at de, som tidligere har
rodet med den, nærmest har gjort ondt |
|
På den modstående side Villadsen Nielsens
Speed 20 1932, Herover Schandorff Schwensen med K 9911 i den
oprindelige skikkelse og til højre samme vogn i Kelsteds tid –
fotograferet i foråret 1949, endnu med de originale pass lamps. |
|
|
|
|