Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 80  -  1984     side   18

     
 

 Paaske. Man skal altsaa skynde sig, hvis man vil have et Glimt af den.« Fire dage senere var den igen i avisen —denne gang med billede og under overskriften: »En Eventyrvogn til 28.000 «. Det bemærkes, at Alvis ikke vil blive noget udbredt mærke; dertil er den for pebret i prisen. Bilen har altid været mørkeblå, og vi kan i fabrikkens car record læse, at den blev leveret

 

med speedometer i kilometer, en ekstra baglygte og en dåse blå maling! Den lykkelige ejer var grosserer V. L. Amdrup, Frederiksberg.
   Efter krigen blev bilen indregistreret af Amdrups enke, og i 1955 blev den købt af mekaniker Carl Petersen i Studiestræde, som havde den til 1961. Derefter var den et år hos Vagn Louis Hansen og to år hos Carl Erik Aller,

 

Palle Suenson kørte altid med ACE-pladerne på hjulene.


som solgte den til Erik Dinesen. Dinesen har fået den smukt restaureret, og vognen fremtræder nu som ny.

1937 Speed 25
Den sidste Alvis, Cai Caspersen importerede, er Ole Berings grønne Offord drophead coupé. Den blev bestilt af direktør Kay Suenson, der, såvidt man kan se i dens car record, fik en række særlige ønsker opfyldt. Vognen fik en forlænget ratstamme, bagkofanger, ACE-plader til hjulene og reservehjulskappe, samt — ligesom de to andre »danske« Alvis'er — instrumenter i metriske mål. Karrosseriet var lakeret med en farve ved navn dust-proof grey med grøn staffering, grå kaleche og grønt indtræk.
   Bilen var opklodset et stykke tid efter krigen og blev senere overtaget af Kay Suensons nevø, professor Palle Suenson. Den har to gange været


Ole Berings 193 7 Speed 25,