|
sendt til England. Suenson fortæller: »Alvis'en
blev fortrinsvis brugt til ferieture. 1 1954 rev et stempel sig løs
ved Lübeck – formentlig et brud på en split – og vognen, som
dengang havde gået ca. 57.000 km, blev herfra sendt til
Alvisfabrikkerne i England og fik en reparation og et hovedeftersyn,
der skulle gøre den som ny. Siden er karrosseriet i London på
Offord & Sons værksteder blevet gennemgribende moderniseret med
henblik på at gøre det som nyt samt forsynet med ny kaleche,
lakeret og undersealed.«
|
|
Palle Suenson syntes ikke, at de danske nummerplader passede på en Al-vis, så han fik
fremstillet et sæt i England med registreringsnummeret K
4955. Politiet var dog ikke med på spøgen; men hvor længe vognen
kørte på disse »engelske« plader vides ikke. I 1961 købte
Suenson en af Frederik IX's Bentley'er og Alvis'en blev sat til salg
hos Skandinavisk Motor Compagni, hvor Ole Bering købte den. Efter
fire år som daglig brugsvogn trængte den til en istandsættelse,
som blev påbegyndt nogle år senere hos mekaniker Sjøberg. 1 1971
blev den atter indregistreret. |
|
|
Til venstre i billedet Prestons 1938 Speed 25 forrest i
geleddet, Man ser tydeligt ligheden med M. G. Derefter Erwin Koster
Kristensens tourer og en Morgan,
Til højre Fred Prestons vogn forfra.
1938 Speed 25
Som stor dreng så Erwin Koster Kristensen ofte Berings
Alvis i Vanløse og har fortalt, at han dengang besluttede, at sådan en
bil ville han have. Drømmen blev virkelighed i 1976, da Erwin Kristensen
hentede sin første Alvis i England. Det var en Speed 25, leveret til
forhandleren som chassis i december 1937. Den fik et mørkegrønt Tickford
drophead coupé karrosseri fra Salmon & Sons, som også leverede dette
karrosseri til de store MG modeller (se BhT 76). Da Alvis'en kom hertil,
var den ikke længere grøn, men rød og sort. Kurt van der Leeden havde
den et par år, indtil Fred Preston i januar 1983 – i snestorm –
kørte den hjem til Allerød.
|
|