Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 80  -  1984     side   22

     
 

 

 

1953 TA 21 Mulliner Saloon
Den eneste bevarede efterkrigsvogn er Kurt Skovs treliters model. Ifølge Unions salgsprotokol kom den hertil den 6. og leveredes den 12. maj 1953 til fru E. Thrige i Klampenborg med registreringsnummer A 7035. Vognen var sort med rødt indtræk. 1 1963 købte fru Thrige atter ny bil hos Union: en grøn SAAB 96 — i bytte fik man den ti år gamle Alvis, som kort efter blev solgt til Benno Rasmussen. Direktør Kramme, Skandinavisk Aero Industri, købte den i 1965. Kramme fik vognen malet tofarver, hvid og sort, en kombination, man også kunne få fra fabrikken. I 1970 købte Kramme en ny Rover og SMC fik Alvis'en i bytte. Dennegang gik det knap så hurtigt med at få den solgt; den blev stillet ud på pladsen i Hundige, hvor Arne Lausten senere købte den. For tre år siden hentede Kurt Skov den tilbage til Klampenborg, og efter en total adskillelse og restaurering, er Alvis'en nu atter på gaden i sit barndomskvarter.


Kurt Skovs 1952 TA 21, til venstre under restaurering, til højre færdig,    fotograferet foran klublokalerne på Nivågård.