|
Samme weekend som Nordsjællandsløbet afvikledes i Nordsjælland det 11.
Internationale Auto Union Veterantræf med Dansk
DKW Club som vært i tre dage for 150 køretøjer fra de fleste
vesteuropæiske lande. Blandt deltagerne var en af de første
forhjulstrukne DKW'er, F1 1931/32, en 1938-40 Audi 920 3.2 Liter Gläser Cabriolet 4 Fenster og herover en ca. 1960 DKW 1000 Monza,
en type, som med en let tuning fra Dannenhauer & Stauss og et
glasfiberkarrosseri, udviklet af Solitude, blandt andet blev brugt
til rekordkørsel på Monza banen.
|
|
FOTOS
i dette nummer mest af Peter Bering og Peer Lauritzen.
DANSK VETERANBIL KLUB
Jydeholmen
48, 2720 Vanløse
Tel. 01-71 39 02 kun
mandag
aften. |
REDAKTION
O. E. Riisager (ansv. og hvortil stof bedes
sendt),
Krogholmgårdsvej
70,
2950 Vedbæk.
Tel. 02-89
11 48.
Helst skriftlig henvendelse.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Repro:
Københavns Kliché & Offset.
Tryk: Eiler Enertsen, Kbh.
|
|
|
|
Siden Sidst
Først må vi med den stærke lup fremme give Jan Lundsten-Jensen
ret i, at den tredje vogn i kaperrækken på bagsiden af sidste nummer
ikke var en Ford 1935, men en Dodge 1935. Og for en ordens skyld: Billedet
af International Taxaen var ikke det, vi tog på Pedershvile, men fra da
den var ny. TAXA har forøvrigt selv udsendt en jubilæumsbog, hvis stof
mest er af faglig og organisatorisk art. Billederne overlapper tildels
dem, vi bragte, men er også tildels nogen, som ikke har noget med TAXA at
gøre. --- Bilhistorisk Tidsskrift er på Danmarks Tekniske Museums
postliste for pressemeddelelser om elektriske pærer etc. men vi får ikke
årbogen. Alligevel er vi i stand til at fortælle, at den seneste
indeholder en stor artikel af Tom H. Christensen om Jørgen Skafte
Rasmussen og DKW-bilernes forhistorie. I årbogen for 1982 blev det
fortalt, hvordan Skafte Rasmussen under Første Verdenskrig blev pålagt
krigsproduktion. Listen over gaver til museet i 1983 indeholder enkelte
ting af motorhistorisk interesse; det var mest diverse reservedele og
billeder, men også en
|
|