|
Samme 1930 cabriolet som på bagsiden.
måtte kæmpe med tilsvarende store underskud.
(Aktiekrisen på WallStreet).
I efteråret 1930 kom så de nye 31-modeller, i alt 21
fordelt nu på 4 serier, og til stærkt nedsatte priser, for at tage
markedsandele fra konkurrenterne, priserne lå fra 795 til 2025 $.
Den største Nash, tidligere Nash 8, serie
490 bar typebetegnelsen 8-90 og udviklede nu 115 hk. ud af 3.93 1., 890 og
8-80 var begge topventilede, udstyret med dobbelttænding og som
typebetegnelsen angiver 8-cylindrede. En lidt mindre sideventiler 8-70 på
3.721. ydede 78 hk. var ny. Single Six blev erstattet af 6-60'eren og alle
serier var moderniserede i de ydre linier. I 8-90'eren blev der monteret en
ny gearkasse, som blev opreklameret med sloganet: »Safety Transmission with
Silent Second«.
|
|

I juni 1931 introduceredes modellerne for 1932,
den såkaldte 900 serie. Alle 4 serier fik nye V formede
kølerpartier, den næststørste, 980, gik op fra 87 hk. til 94 hk.
ved at benytte en Stromberg karburator.
Men allerede 8 måneder senere, i februar 1932,
kom de virkelige 32-modeller. Karrosserierne var længere, lavere og
bredere, skærmene blev moderniseret til et slankere udseende, også
indvendigt blev bilerne udstyret i tidens ånd. Alle modellers
chassisrammer var nu af X-typen, der var desuden indført friløb,
synkroniseret
|
|
gearskifte
og 5-punkts gummiisoleret motorophæng. Motorerne i de store serier
1090 Advanced og 1080 Special, begge 8'ere, blev boret en smule,
udstødnings- og karbureringsforbedringer medførte, at Advanced fik
125 hk. ud af 5.28 1. og Special fik 100 hk. ud af 4.27 1. Den
sideventilede 1070 Standard 8 blev også boret og ydede nu 85 hk. ud
af 4.05 1. og sluttelig ydede serie 1060 Big 6 nu 70 hk. Trods alle
de nævnte forbedringer faldt salget af Nash biler i hele 1932, men
krisen var
|
|
|