|
Men de mekaniske forbedringer var endnu større. Alle
modeller var nu forsynet med dobbelttænding og topventiler og den lille
model, Nash Big 6, blev endnu engang boret og udviklede nu 88 hk. mod før
70 hk.
Imidlertid skulle den 6-cyl. sideventilede motor ikke slettes
af programmet, derfor introduceredes i januar 1934 en helt ny model kaldet
LaFayette med 113 tommers akselafstand og i prislejet 595-695 $.
Trods det gode salg i 1934, dobbelt af 1933 salget, fik Nash et
underskud
Foroven 1937 sedan. De lukkede Nash vogne blev i de år samlet af
Nellemann på Nygårdsvej i København, de åbne, som den til højre, blev
alle fremstillet hos Jensen i Højer.
|
|
på 1.6 mill. $. Men Nash var ikke bekymret,
pengene var brugt til udviklingen af bl.a. LaFayette, til udbygning
af fabrikkerne og til styrkelse af forhandlernettet, for netop at
kunne tage konkurrencen op i de følgende år.
Det kan undre, at Nash ikke indførte uafhængig
forhjulsaffjedring som standard i 1934, næsten alle andre
amerikanske modeller var det år, inspirerede af Mercedes'
fantastiske ophæng, udstyret med det, iøvrigt med mere eller
mindre held, men det var ikke færdigudviklet og Nash |
|
forbedrede istedet fjedersystemet, således at
bag-og forfjedre blev lige stive, fik samme svingningstal, hvilket
skulle give samme kørselskomfort som uafhængig affjedring.
1935-modellerne blev udstillet for publikum i julen
1934 og for første gang blev radioen brugt i en ikke mindre end 2 x
3 timer lang udsendelse om de nye modellers fortræffeligheder,
krydret med et indslag af 300 forskellige kunstnere, købt til
formålet af Nash. Programmet kunne aflyttes af 56 mill. mennesker. |

|
|