|
med ved aftenstide, ikke ville starte, og den
ved forsøg nr. 100 med begge hænder om startsvinget og hovedet
nede ved håndtaget slog bak og befriede mig for 7-8 tænder i
munden, måtte jeg for første gang opgive at starte og |
|
blot søge hjælp. Denne var for øvrigt nær, idet Ib
Wiboe Hansen kørte mig op til Kaj Bach i Frederiksværk, der under
anvendelse af instrumenter og til bedøvelse ret betydelige mængder
snaps fik mit mundtøj lappet sammen. |
|
|
Fotografiet fra 1964 med Irene Christiansen viser til
venstre den helt grøn-malede 8-cylindrede Regnvejrsvogn -også
DVF-moderniseret - og den grå, 6-cylindrede Solskinsvogn med megen
forkromning.
At beskrevne hændelse har fundet sted, kan beklageligvis bevises.
I årevis havde begge Hupp'er haft en mærkelig skavank og
negativitet: det 4-kredsede mekaniske Steeldraulic-bremsesystem fungerede
ret effektivt, når det var strammet helt op, dog skulle det være
justeret således, at baghjulene blokerede samtidigt og først, idet, hvis
bremsevirkningen var for kraftig på forhjulene, vognene da så godt som
altid trak skævt under opbremsning. Jeg spændte derfor altid og så ofte
bagbremserne så kraftigt op, at bremsepedalen ved en nedtrykning på ca.
10 mm blokerede baghjulene. Det, der imidlertid undrede, var, at Bowden-kablerne,
(de var ca. 30 cm lange og forbandt bremsetrækstængernes hjulender med
bremsebakkerne i tromlerne), så ofte knækkede, at der li- |
|