Bilhistorisk Tidsskrift  NR. 84  -  1985     side    9

     
 

ge så tit måtte listes hjem på tre bremser og med dårlig samvittighed.
   Forklaringen fik jeg, da jeg i begyndelsen af 70'rne tog 12 originale kabler hjem fra fabrikken i U.S.A., og disse var mere end dobbelt så tykke som de i brug værende. Antagelig har en reparatør før min tid forsynet vognene med for spinkle Boroden-træk, og jeg har i alle årene regnet med, at sådan skulle det være!
   I 1970'rne knækkede intet bremsekabel, og i 1973 var det en blanding af energiprisen og ønsket om en art færdselsanonymitet, der fik mig til først at overveje en fortsættelse af at køre i mine efterhånden specielle biler og senere trappe Hupmobile-kørselen ned ved at anskaffe tidssvarende motorkøretøjer og i stigende grad bruge samme.
   Jens Nielsen, der i dag er Bugattifan, prøvekørte i september 1958 min 6-cylindrede solskinsvogn og gav i Bil-historisk Tidsskrift nov. 1958 - det


Irene og Georg Christiansen i deres Hupmobile »20« - af The Antique Car af
Club of America dateret til 1910, men ifølge GC snarere 1911-12 pga. dørene. Indført 1970 - læs om det i BhT nr. 59. Her fotograferet i sommer.

 

var blad nr. 10 - på side 6-7 en skildring af prøvekørselen.
   Tilfældigt var det, at jeg blev Hupmobile-kører og dermed senere veteranbilenthusiast, det var som anført mindre tilfældigt, at jeg hørte op med at køre Hupmobile, men det er bestemt ikke tilfældigt, at mit liv i mit indre via veteran-hobbyen føles beriget på en sådan måde, at jeg stadig går og

 

pusler med køretøjerne og har til hensigt, såfremt fremtiden vil danne basis derfor, at fortsætte med fortrinsvis på tørre, varme dage at lade de gamle hjule ud ad landevejen, så godt de og jeg formår.
   I min besiddelse er i dag en firecylindret og en sekscylindret Hupmobile. Fireren kørte på prøveplader i maj og juni 1985, men jeg skønnede, at der