|
Magne Nøhr har to Hupmobiler. Den ene er Georg
Christiansens tidligere Solskinsvogn, den anden en tidligere norsk
7-personers, touring af årgang 1917 cirka.
De har hver for sig været 5 år undervejs under
gennemgribende istandsættelse. Nøhr har valgt at annullere den danske
customizing af Solskinsvognen for at få den til at fremtræde i sin
originale 1929 skikkelse. Hele vognen har været skilt ad, ny paneler,
trinbrætter og skærme fremstillet. Alle blanke dele fornyet eller
opforkromer. Motoren havde kørt 20.000 km siden hovedreparation, og den
er der ikke gjort så meget ved, ventiler er slebet og nogle hovedlejer
efterset og lagt sammen, et enkelt nyt støbt. Nyt indtræk af plyds, er
udført af en gammel fagmand.
1917-modellen formodes at have tilbragt sin meste tid tæt
ved grænsen til Sverige, som den da også for nogle år siden overskred,
hvorefter Fuglsbjerg hentede den herned. Den cirka 4 liters
|
|
motor trækker via en våd kobling og 32 tommer
hjulene vognen støt frem i højeste gear i alskens føre og
terræn. Vulstfælgene er lidt problematiske, fordi der har været |
|
svejset på fastgøringspunkterne, så de ikke er
ganske runde mere.
Læderindtrækket er fornyet, men ifølge Nøhr i bedre
kvalitet end det originale. |
|
|