|
Th. Hansen var meget stolt af sin alsidige produktion og
også af den maskinpark, hans medarbejdere anvendte. Han opremsede
samtlige maskiner, med antal af hver, i nogle af sine reklamer. 8 stk.
smedeesser, 2 krafthamre, 4 presser — 30-200 tons, osv osv, og hvis
værktøj ikke fandtes til den enkelte opgave, lavede han det. Til venstre
pladesmedjen, til højre kuffert på en Buick.
længst borte, men anden og tredie generation har ført
virksomheden videre, i dag med det samme hovedvirke, som man lagde ud med
i 1922: Fabrikation og montering af vognfjedre.
I 1925 fik Hansen patent på en variation af den
tværliggende forfjeder på Ford T. Han udførte også vognforlængelser,
vist nok efter et patent tilhørende vognfabrikant Nikolai Fogt, Horsens (attn.
P. E. Hansen), og hurtigt udvidedes virkefeltet med kofangere, som dengang
sjældent var standard på biler, sidenhen stålkufferter, løse eller
fastbyggede og tilpassede de forskellige karrosseriformer, pynte- eller
sten- |
|
dagsgitre, pyntelister, ja alskens »customizing«.
Og fx. motorcykelsidevogne.
I krigsårene var der jo ikke så megen brug for
den slags, så mange andre produkter blev taget op: Gasgeneratorer,
4.000 stk., hvoraf mange som halvfabrikata til andre, håndvogne og
for at nævne noget af det mere kuriøse: specialbyggede ovne til en
leverpostejfabrik på Henrik Steffensvej.
Th. Hansen var meget optaget af at gøre reklame
for sine varer, der er bevaret talrige eksempler på hans egne
|
|
udkast til tryksager hvor han selv forfattede
teksten og tegnede illustrationer. Forøvrigt findes også de gamle
håndskrevne prislister over fjedersæt, såvel hele som kun
hovedlagene, til alle mulige bilmodeller.
Da den første biludstilling åbnedes i Forum i
1926 var Th. Hansen på pletten, og det fortsatte på udstillingerne
i de følgende år.
Th. Hansen forsøgte i 1930'rne at få en eksport
i gang af sine produkter til Jylland. Han engagerede en mand i
Ålborg og havde kontakt til et firma i
|
|
|