|
det har vist sig at netop denne varm~ smedning er bedre
end koldpresning.
... I fjedersmedjen foregår den vigtigste proces efter
hærdningen, idet hvert eneste fjederlag tilretter og kontrolleres
således at det har netop den bæreevne som det bør have. Det er en del
af det gamle håndarbejde, som gennem tiderne har vist sig at være langt
det bedste. ... Samlingen af fjedrene foregår dels ved maskinkraft, men i
stor udstrækning anvendes personligt
håndarbejde «. ...
Til sidst skal nævnes, at Th. Hansen var en
passioneret jæger. Han var med på Kongelig Dansk Automobil Klubs bilende
jagt- og turistfærd til Tjekkoslovakiet i 1937 – og denne interesse
forklarer at han i en annoncetekst anbefaler sine bilkufferter først og
fremmest til jagtudflugter.
or
FOR- OG BAGSIDEN:
Det er samme Hupmobile 1931, K 785, på forsiden i sin originale skikkelse og på bagsiden
efter den karakteristiske modernisering hos Dansk Vognfjeder Fabrik,
formentlig en gang i 193537. Læg mærke til de. tre lodrette buk-
|
|
ninger i karrosseriet på vognens
bagende, de ses tydeligst på forsidebilledet.
Man må ellers sige at mellem de tidligste modeller og årgang 1932 er der
ingen særligt karakteristiske træk ved Hubmobiles karrosserier. Dog er
de som regel let genkendelige på gamle
fotografier, fordi der er et tydeligt H i . hjulkapslerne. Årgangene 32
til 34 har et ret særpræget kølergitter, Vi har desværre ingen danske
fotografier af disse årgange. Så følger »Aerodynamit« modellerne, som
ændres gradvis op til og med 1938,
og endelig i 1939 og 40 modellen som blev lavet i presserne fra Cord.
Siden Sidst
(fortsat fra side 3)
bekendte hollandske bugattist Guillaume Prick. Erik
Koux besøgte Prick to dage før han døde, Prick havde det meget
dårligt, men slæbte sig ud i garagen, startede sin yndlings-Bugatti og
syntes, han fik det lidt bedre. --- Ulf Save er flyttet til Bornholm
medbringende sine biler plus et nyerhvervet Nimbus Kakkelovnsrør. ---
Singer Nyt: Torben Okkels har været i England og
|
|
DANSK VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 10 . Postboks 33
2990 Nivå
Tel. 02-19 11 29. tirsdage 19-21.
|
REDAKTION
0. E. Riisager (ansv. og hvortil
stof bedes sendt).
Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk.
Tel. 02-89 11 48.
Helst skriftlig henvendelse.
Tillæg til Veteran Tidende.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Repro.: Københavns Kliche &
Offset.
Tryk: Eiler Eilertsen. Kbh.
ISSN
0901-327X
|
hente en flot rød 11/2 liters 6-cylindret
2-dørs åben af årgang 1934, en meget sjælden model. Og Erik Olsen har
købt afdøde Ulf Korremanns 1935 -Nine roadster, til selskab for sin
Coupe.
--- Hans Peter Nielsen har i Norge hentet en FIAT 501,
efter foto at dømme årgang 1925, urestaureret, men komplet og orginal.
--- Peter Ottosson har været på Isle of Man og har hjembragt en 1933
Riley Mentone 12/6 saloon. ---
|
|