Bilhistorisk Tidsskrift  85/1986    side 12

     
 

 

 

næs Karosserifabrik. Samtidig med overflytningen til de nye lokaler indtrådte Valdemar Olsen som medejer i firmaet, som herefter fik navnet Asnæs Karosserifabrik Brdr. Olsen - Valdemar blev kaldt »Brdr. Olsen bror«. Han havde besøgt Berlin-udstillingen, og det gav stødet til bygning af cabrioleter. Valdemar Olsen lavede skalategninger af karrosserierne - såkaldte salgstegninger. Derefter blev arbejdstegninger i sand størrelse udarbejdet. Til den første cabriolet købtes Glaesers kalechesystem; men derefter lavede man en model og fremstillede selv stativet på fabrikken. Skærehængsler og lignende beslag blev støbt hos en underleverandør; men det hele var konstrueret i Asnæs.


Hudson 1935 med Asnæs cabriolet karrosseri. I modsætning til hvad der gælder for de næste årgange kan man ikke i SMC's arkiv se, om de 7 Hudson cabrioleter af årgangene 1935-36, der blev leveret, havde Asnæs eller Højer karrosseri. Køberne var alle københavnere i direktørklassen - flere af dem figurerer også som købere af senere årgange.