Bilhistorisk Tidsskrift 85/1986 side 20 |
|
Højer cabrioleter, én fik cabriolet og en limousine i Asnæs; mens de to sidste tilsyneladende aldrig fik karrosseri, og ingen af vognene blev solgt. Et cabrioletkarrosseri på Dodge 1938 kostede 4200 kr. i Asnæs og 4675 kr. i Højer. Ingeniør Semler anså Brdr. Olsen for at levere arbejde af meget høj kvalitet. |
Han mente at Asnæs håndværksmæssigt set var bedre
end Højer, men han syntes at Højer havde bedre snit over sig. Semler
kørte iøvrigt selv i en Asnæs-Dodge et lille års tid. |
skulle både have førerhus og lad, som gav arbejde til karrosserifabrikken. Der blev også bygget rutebiler på Volvo chassiser. Forbindelsen med Volvo gav lejlighed til at bygge en cabriolet: Den blev leveret til Volvos chef i Danmark Jens Larsen og var bygget på et PV 51 chassis i 1937. |