Bilhistorisk Tidsskrift  85/1986    side 27

     
 

uvillig til at forære dem. Sådan også med modelbilen, hvis nuværende ejers far dog var mellemmand — han ville nemlig selv hellere have haft en trædebil, GL også havde fremstillet.
  G. Larsen kom til Trørød-Vedbæk egnen i begyndelsen af 1930'rne —ifølge overleveringen kom han sejlende til Vedbæk havn i sin båd og slog sig ned. Han byggede først et hus i Trørød, et mellemstort bræddehus med glasmosaik i ruderne, udskæringer og mange mærkelige ting — det siges, at der er hemmelige rum i panelerne.
  Åbenbart var han den type, som satte sig ny udfordringer hele tiden, for han blev kun boende i huset nogle få år, så startede han på et nyt, Schweizerhytten kaldet, i Sandbjerg Østerskov lidt længere mod nord. Som navnet antyder også en træbygning af romantisk tilsnit. Men også det solgte han nogle få år senere, og fra ca. 1945 til 1950 boede han til leje i den ene ende af et forfaldent fiskerhus på Strandvejen over for Vedbæk Havn. Han skal have endt sine dage i Humlebæk.
  Larsen var ugift og barnløs, men havde en bror som var lærer. Han var ansat i et firma, som hed Mulvad — der er en stor sandsynlighed for, at det var