Bilhistorisk Tidsskrift 86/1986 side 8 |
brædder, om 50 liter ny syre, om 42 ny positive og
negative pladesæt (kapacitet 160 amperetimer ved 5 timers afladning),
reserveelementkasser, og om at elonitkasserne fra det gamle batteri kan
genanvendes, og at der alligevel ikke er grund til at kassere den gamle
syre. Hos Nordisk Elektrisk Apparatfabrik bestilles en ny
reguleringsmodstand med nøje specifikation af 9 kontakters modstand og
strømstyrke, plus en shuntregulator med håndhjul og et antal andre
håndhjul med indikator og viserskive. På et tidspunkt sender
Accumulator-Fabriken sin montør Lusty til Helsingør, hvor han
konstaterer, at der ikke er andet i vejen, end at batterierne får for
lidt opladning. Frøken Tvede bliver mere og mere utålmodig, og der
opstår vist nok også nogle uoverensstemmelser om regningen. Et problem var Hornbæk-banens |
overskæringer. Ved dem stoppede Alfrida Tvede helt op
og afventede, at storesøster Sofie fremdrog køreplanen af sin taske.
Hvis der ikke var udsigt til tog fra nogen af siderne den første halve
time, satte Alfrida i gang igen. |
Fotografierne på de 3 næste sider: Kronborg Is- og Margarinefabriks vogne på Torvet. Fra
venstre Ford T, to Chevrolet 1925-26, som er faldet en del forskellige udi
højde og drøjde, den der ser ældst ud har til gengæld nyere lygter, en
1927 Chevrolet, 1929 Dodge, en lidt ældre Dodge og to Ford AA. Man aner
på siden isfabrikkens kendemærke, grønlænderdrengen. Kronborgs ispind
med chokoladeovertræk hed Kaddara. |