Bilhistorisk Tidsskrift  86/1986     side 24

     
 

 

sørges af en Sirroco blæser med en kapacitet af 3.300 kubikfod i minuttet. Motorstørrelsen er 3.2 liter og de 40 HK skal slæbe over 1.600 kg. Louring beretter, at vognen er behagelig at køre, blæseren høres næsten ikke, måske fordi lyden ikke forplanter sig i træchassiset, og kørslen er meget blød på grund af de heleliptiske fjedre. Styringen går let, men bremserne er ikke meget bevendt, fodbremsen virker på kardanakslen, hydrauliske 4-hjulsbremser kom først året efter. Det 4- dørs karrosseri er designet af de Causse og prismæssigt lå Franklin i klasse med Cadillac og Packard.
   Lincoln Model 1928 har næsten dobbelt så stor motor som Franklin'en, 6.3 liter fordelt i en sideventiler 60 graders V8 motor som yder 90 hk. Tophastighed i følge fabrikken 135 kmt og rigtig gode 4-hjuls bremser af en type med tre sko. Da køreegenskaberne også er gode, var Lincoln i en år række grundlag for vogntyper, der blev stærkt anvendt af amerikansk politi.
   Det skal nævnes, at vægten også er betragtelig større end for Franklin: 2.375 kg, og benzinforbruget tilsvarende højere.