Bilhistorisk Tidsskrift  89/1987     side 28

     
 

 

Chevrolet 1930 tilhørende vognmand Mortensen i Nim foran brugsforeningen omkring 1933. Førerhuset er helt lukket med oprullelige glasvinduer i dørene. Chassiset blev leveret med torpedo med pladekant hvortil førerhuset kunne fastgøres. Kun sædehynde og -ryg var polstret, kunstlæder udstoppet med træuld. Karakteristisk for tiden er, at bagvæggen i førerhuset var beklædt med lister, skiftevis lys- og mørkbejset. Udvendig var den øverste halve bagvæg pladebeklædt, den nederste del, som var dækket af ladets forkant, var høvlede og pløjede brædder. Man bemærker sømlisten, der på døren markerer et bånd.


Fabriksfoto af International 1935 fra Funder Karrosserifabrik ved Silkeborg. Solskyggen er væk og frontruden danner en vinkel med lodret og er indfattet med en kromliste. Førerhusets øverste del har fået runde former bagtil, og indvendigt er det polstret med stof på bagvæg og tag. Dog har det stadig tagstof på det inderste tagrandfelt.
   Førerhuset har harmoniske former, fabrikken var en af de mere vel anskrevne.