Bilhistorisk Tidsskrift  94/1988     side  4

      
 

 

  Buick 1937 og chaufføren i sommerjakke og med sommerbetræk på kasketten. 

  

senest havde kørt, en Buick 1932. Cirka 1923 ændredes ministerbilens nummer fra K 3927 til K 131, og det var uforandret indtil den ny nummer-pladeordning med dobbeltbogstav komi 1958.
   En af de lange ture med Buick 1932 gik sydpå på Hitlers ny Autobahn med trafikminister N.P Fisker.

 
 

Buick 1932 limousinen.

 

 

elektriske biler, postvæsenet i København i en årrække havde mange af. De slæbte rundt med 800 kilo batterier.
   Arbejdet i postvæsenets garager førte til, at Willy Andersen fik en del kørsel som afløser for ministerchaufførerne.
   Da faderen døde i 1934 fik Willy Andersen lov til at efterfølge ham på jobbet, han havde jo lært det som afløser og var godt kendt med det. Vognen blev den samme som faderen