Bilhistorisk Tidsskrift  94/1988     side  12

      
 

 

 

vognen blev påkørt bagfra af en Volvo og totalskader.
   Næste ministervogn var en Ford Galaxie, men under Kampmann skulle der spares og en Mercedes-Benz 230 blev den første af en række af det mærke.
   Willy Strø Andersen sluttede dog sin karriere som ministerchauffør i 1975 med at køre Ford Granada for skatteminister Svend Jacobsen. Og fik Dronningens fortjenstmedalje for lang og tro tjeneste.
   Som chauffør for ministrene for offentlige arbejder var Willy Andersen med til indvielsen af en lang række store trafikarbejder - de store broer, fiskerihavne, motorveje. Farø Broerne nåede han ikke. Da der kom gang i indenrigsflyvningen blev det sædvane at ministeren fløj til fx Ålborg - men chaufføren kørte bilen dertil. I de år blev det til ca. 60.000 km med ministerbilen.

 

 

 

 

 

    

Trafikminister Lindbergs Lincoln.