Bilhistorisk Tidsskrift  94/1988     side  26

      
 

 

 

 

Efter den lukkede Mercedes købte Skarring senior en 200 Cabriolet A hos en købmand i Køge. Efter sigende havde greve Gregers Ahlefeldt købt vognen på Berlin-udstillingen. Med den vogn gjorde senior bl.a. en tur til Tyskland. I april 1949 kørte Mogens Skarring sit første internationale løb i vognen: Sammen med Louis Schnakenburg kørte han fra Glasgow til Zandwoort uden strafpoint i det første Tulipan Rally; men i de afsluttende prøver på banen gik det dårligt p.g.a. vognens størrelse og de endte på en plads midt i feltet. Samme bil på bagsiden.

 

 
 

 

 

 I 1940'me var Skarring i London med sin fjerde bil - BMW 320 Baur cabriolet (Jens Erik Hansens?). For at der ikke skulle ske noget med vognen, blev den omhyggeligt parkeret under en gadelygte; men den lokale »bobby« forlangte at den blev flytte om bagved hotellet, så den ikke stod på hovedgaden. Næste morgen var reservehjulet væk - stjålet. Politifolkene var uhyre hjælpsomme og kørte Skarring til Frazer Nash-Aldington'erne, hvor han fik et nyt hjul. Betjenten tillod derefter at

 

 BMWen blev parkeret på gaden. I London mødte Skarring foruden Aldington også David H. Murray, som kørte Frazer Nasb-BMW 327 og 328. Da Skarring kom hjem fra England skiftede han 320'eren ud med en 328.