Bilhistorisk Tidsskrift  95/1988     side  26

  

 

 

 
 

 Fabrikkens 328 Mille Miglia får lov at strække ud på Knutstorp. Det russiske søstereksemplar blev præsenteret i Bil-historisk Tidsskrift nr. 61. Den her er en tidligere fabriksracer fra 1937, der fik det strømlinjede karrosseri på med henblik på Mille Miglia 1940. I 45 kom den til England med H. J Aldington, der havde haft et uheld 

 

med sin 328 (en af prototyperne uden døre og med udvendigt reservehjul) i et løb i Hamborg i 1939 og bilen blev bragt til reparation på fabrikken. Da han ville hente den efter krigen fik han i stedet Mille Migla-vognen. I England fik den højrestyring og blev præsenteret som en ny Frazer-Nash prototype. Det blev der dog ikke flere ud af,  

 

bilen blev senere solgt og forsvandt i 1950'erne i glemslens mørke - indtil Michael Bowlen genfandt den i 1967 og restaurerede den. I 1975 blev den solgt tilbage til fabrikken, som førte styringen retur i venstre side - nu er den et af BMW fabrikmuseets klenodier men som ses kommer den heldigvis også ud og køre.