Bilhistorisk Tidsskrift  100/1989     side  41

      
 

Ringkøbing-
                 løbet

Arrangørerne af det traditionsrige Ringkøbingløb havde en ny idé i år: Ved et stop blev alle deltagerne bedt om at stille deres vogne på række og åbne motorhjelmen. Så kunne man se hinandens bilers ædlere dele. Fotos: Hasse Jensen og Thom Bang Pedersen.

  Siden sidst
Steen Jakobsen har til sin FIAT 524C fået fremstillet en manglende venstre bagskærm af to lærere på Haslev Tekniske Skole for Karrosseribyggere. Den er meget flot, der er hverken brugt

I virkeligheden en stor sjældenhed og en virkelig bevaringsværdig vogn: Viggo Hvidstendahls Simca 8 (licensbygget FIAT 1100)
1946

 

tin eller plastic ved finretningen af skærmen. --- Det hæderkronede bilfirma Lystrup er som bekendt gået i opløsning. Derfor skulle også den Vauxhall 23/60 1923 touring, firmaet for en del år siden tog hjem fra England, sælges. Køber er Claude Teisen-Simony. --Børge Kå har gjort to nyerhvervelser, en syvpersoners Chevrolet 1930, og af bankdirektør Varnæs i Korsbæk har Børge købt en Pontiac.
De to Ford T sektioner er nu sluttet sammen i Ford T Klub Danmark med to formænd, Gitte Laursen og Jytte Kjærgård.







Rettelser

I billedteksten på side 5 i sidste nummer havde vi givet Steffen Jørgensen forkert co-driver. Den rigtige var Lars-Hugo Kristiansen. På side 13 skal jeg hilse og sige fra Verner Christiansen at det ikke er hans Morris 8, som løbets arrangør havde fortalt os. Hvis det så er, er uopklaret.