Bilhistorisk Tidsskrift  97/1989     side  5

      
 

bestemt dansk karrosserifabrik. Eller ved ihærdigt og sommetider årelangt arbejde at få samlet sammen til en fin billeddækning af et emne der egner sig til en artikel i Bilhistorisk Tidsskrift. Et eksempel på det første er billederne fra Dansk Vognfjeder-Fabrik, der blev til en stor artikel i nr. 84. Og eksempel på det sidste bliver forhåbentlig Bilhistorisk Tidsskrift i nr. 100 til december, der gerne skulle rumme en ret enestående beretning om de over 40 Rolls-Royce Silver Ghost af årgangene 1909 til 1921, der kom til Danmark i det tidsrum. Alene antallet er en sensation, og vi kan allerede nu bebude, at vi har fundet et bemærkelsesværdigt antal fotografier.
   Vi har tidligere haft større artikler om bestemte danske karrosserifabrikker eller om bestemte bilmærker i Danmark. Som nævnt kan billeddækningen være resultatet af, at vi 





 Man nåede sjældent ret langt i gamle dage uden at punktere. Vognen er en NSU 1914-19, sandsynligvis model 5/15, 4-cylindret. Købt brugt af købmand CE Jerichau i Horsens i 1919, og billedet udlånt til MOTORs indsamling af L.M. Jerichau, Lyngby.

 

 pludselig har fået det hele på en gang. Men oftest bliver billeder samlet gennem mange år, indtil der er så mange at vi kan gå i gang med at forske i emnet i øvrigt. Det sker dog også at forskningen og eftersøgningen af billeder foregår sideløbende. Det er foregået igennem mange år med et emne som Bugatti i Danmark.  

Glade danskere i Ford T hører til de hyppigste motiver Personerne er ukendte, stedet måske ved Charlottenlund Travbane? Billedet er fundet hos en marskandiser af Steen Banke.

Ind imellem har vi fået stor hjælp fra medlemmer af DVK. Men i det store hele må det undre så lidt medlemmer-