|
bestemt dansk karrosserifabrik. Eller
ved ihærdigt og sommetider årelangt arbejde at få samlet sammen til en
fin billeddækning af et emne der egner sig til en artikel i Bilhistorisk
Tidsskrift. Et eksempel på det første er billederne fra Dansk
Vognfjeder-Fabrik, der blev til en stor artikel i nr. 84. Og eksempel på
det sidste bliver forhåbentlig Bilhistorisk Tidsskrift i nr. 100 til
december, der gerne skulle rumme en ret enestående beretning om de over
40 Rolls-Royce Silver Ghost af årgangene 1909 til 1921, der kom til
Danmark i det tidsrum. Alene antallet er en sensation, og vi kan allerede
nu bebude, at vi har fundet et bemærkelsesværdigt antal fotografier.
Vi har tidligere haft større artikler
om bestemte danske karrosserifabrikker eller om bestemte bilmærker i
Danmark. Som nævnt kan billeddækningen være resultatet af, at vi
Man nåede sjældent ret langt i gamle dage uden at punktere.
Vognen er en NSU 1914-19, sandsynligvis model 5/15, 4-cylindret. Købt
brugt af købmand CE Jerichau i Horsens i 1919, og billedet udlånt til
MOTORs indsamling af L.M. Jerichau, Lyngby. |
|
pludselig har fået det hele på
en gang. Men oftest bliver billeder samlet gennem mange år, indtil
der er så mange at vi kan gå i gang med at
forske i emnet i øvrigt. Det sker dog også at forskningen
og eftersøgningen af billeder foregår sideløbende. Det er
foregået igennem mange år med et emne som Bugatti i Danmark. |
|
Glade danskere i Ford T hører til
de hyppigste motiver Personerne er ukendte, stedet måske ved
Charlottenlund Travbane? Billedet er fundet hos en marskandiser af
Steen Banke.
Ind imellem har vi fået stor
hjælp fra medlemmer af DVK. Men i det store hele må det
undre så lidt medlemmer- |
|
|