|
sende konkurrencer, hvor vi
gennem klasse-, årgangs- og handicapinddeling giver
deltagerne mulighed for at konkurrere på lige fod med
hinanden. Vi har i erkendelse heraf fra starten besluttet
ikke at satse ensidigt på historiske racer- og
sportsvogne, men også at give mulighed for at
standardbetonede vogne kan være med. Det er iøvrigt
fuldt historisk korrekt, da langt de fleste biler - også
standardbiler - har deltaget i forskellige former for
motorsport. |
|
Tænk blot på at de fleste
deltagere i 20'rnes og 30'rnes rallies og trials etc. var
standardbiler. Vi har fra sektionens start endvidere haft
et fint samarbejde med andre klubber med samme interesse
(MG, Jaguar, m.f.) og vi har herigennem fået mulighed for
at deltage i hinandens arrangementer. Vort overordnede
mål er at skabe konkurrencer der stiller sportslige krav
til bil og fører, og samtidig afvikles i en hyggelig og
afslappet atmosfære -vi har igen ambitioner |
|
|
Spændvidden i Historisk Motorsport
demonstreret på Ring Djursland - ca. 30 års bilhistorie på ét billede.
Mogens Christensens Morgan 3-Wheeler, Eggers-Krags M.G. TD, Tove Neels
Morris Cowley "Bullnose" (M.G.'s stamfader) kørt af John Neel
og Algrens Aston Martin.
eller ønsker om at fostre vordende
Formel 1 verdensmestre, men vil tværtimod prøve at bevise at det kan
være lige spændende at deltage, hvad-enten man har 20 eller 200 HK under
hjelmen.
Interessen for historisk motorsport har
været kraftigt stigende i vore nabolande - en interesse vi i stigende
grad heldigvis også mærker her i landet. Vi tror det vil være klogt at
der åbnes mulighed for at udbredelsen af historisk motorsport kan ske
inden for rammerne i DVK, som er anerkendt som den ældste og mest
veletablerede »gammel-bil-klub«, med et godt forhold til offentligheden,
myndigheder, etc.
Hurtigst muligt gennem portene uden at tage kegler - artiklens forfatter i
Morris Cowley 1926 på Ring Djursland. Med styrthjelm.
|
|