Bilhistorisk Tidsskrift  97/1989     side  22

     
 

sende konkurrencer, hvor vi gennem klasse-, årgangs- og handicapinddeling giver deltagerne mulighed for at konkurrere på lige fod med hinanden. Vi har i erkendelse heraf fra starten besluttet ikke at satse ensidigt på historiske racer- og sportsvogne, men også at give mulighed for at standardbetonede vogne kan være med. Det er iøvrigt fuldt historisk korrekt, da langt de fleste biler - også standardbiler - har deltaget i forskellige former for motorsport.

 

Tænk blot på at de fleste deltagere i 20'rnes og 30'rnes rallies og trials etc. var standardbiler. Vi har fra sektionens start endvidere haft et fint samarbejde med andre klubber med samme interesse (MG, Jaguar, m.f.) og vi har herigennem fået mulighed for at deltage i hinandens arrangementer. Vort overordnede mål er at skabe konkurrencer der stiller sportslige krav til bil og fører, og samtidig afvikles i en hyggelig og afslappet atmosfære -vi har igen ambitioner

 

Spændvidden i Historisk Motorsport demonstreret på Ring Djursland - ca. 30 års bilhistorie på ét billede. Mogens Christensens Morgan 3-Wheeler, Eggers-Krags M.G. TD, Tove Neels Morris Cowley "Bullnose" (M.G.'s stamfader) kørt af John Neel og Algrens Aston Martin.
 

eller ønsker om at fostre vordende Formel 1 verdensmestre, men vil tværtimod prøve at bevise at det kan være lige spændende at deltage, hvad-enten man har 20 eller 200 HK under hjelmen.
   Interessen for historisk motorsport har været kraftigt stigende i vore nabolande - en interesse vi i stigende grad heldigvis også mærker her i landet. Vi tror det vil være klogt at der åbnes mulighed for at udbredelsen af historisk motorsport kan ske inden for rammerne i DVK, som er anerkendt som den ældste og mest veletablerede »gammel-bil-klub«, med et godt forhold til offentligheden, myndigheder, etc.


Hurtigst muligt gennem portene uden at tage kegler - artiklens forfatter i Morris Cowley 1926 på Ring Djursland. Med styrthjelm.