|
yderst kræsent publikum, det var ikke
allemandskøretøjer.
Han har sikkert gået og tænkt en hel
del på egen produktion, og det kom der nogle resultater ud af.
I 1935 præsenterede han en meget fin
sidevognsserie, under navnet »Dania«.
Disse sidevogne blev fabrikeret at den
navnkundige sidevognskører Hans Skov, der var en model »Sport«, som vi
i dag ville kalde en Steib- eller Bendertype, model »Imperial« som var
den store luksustype, med bl.a. barneklap, det var bagagerumsklappen som
kunne bruges til at sætte et barn i. Desuden var der model »Speed«, som
var noget lettere i det, og »konkurrencemodellen« til den billigste
pris, priserne har jeg desværre ikke.
Hele sidevognen, karrosse og understel
blev produceret hos Hans Skov. Ib Krøyer Christensens forretning stod for
salget, dog blev det ikke til mere end ca. 200 stk. ialt, plus nogle
specialbyggede racersidevogne.
Formentlig har Ib Krøyer Christensen
ærgret sig over ikke at kunne sælge
Sidevognsstellet.
|
|
Brough Superior i Danmark, så
da der samtidig var mange tanker i Danmark om at vi »kunne bygge
vores eget«, har han villet bygge sin egen Brough. Tankerne var at
lave et konfektionsprodukt, først og fremmest var det meningen at
sikre sig publikums bevågenhed ved at bruge J.A.P. motorer lige som
i Brough'en.
Ib Krøyer Christensen allierede
sig med maskinfabrikant Knud Larsen, |
|
som havde en mindre maskinfabrik
på Østerbro. Knud Larsen var ikke noget ubestrevet blad i den
retning, han havde flere gange hjulpet både Engstrøm og Morian
Hansen med at bygge specialracere, så han var godt klar
over hvordan tingene skulle gribes an.
Man havde store planer, planlagde
at bygge en serie motorcykler med V2 motorer på 100
stk., det lod man i hvert fald skinne gennem overfor offentlig- |
|
|