|
rede Ghost'en på
Concorde-pladsen i Paris og sank så langt ned at donkraften først
kunne komme ind under den, da nogle brosten var pillet op af
belægningen. |
|
Poulsen var ganske øm om Ghost'en
og ved mangt et stop måtte han have motorhjelmen åbnet for at pudse
på de mange kobberrør, så de altid skinnede.
Dengang var det yderst begrænset |
|
|
Sammenlignet med billederne fra
pariser-turen er der en tydelig forskel, det var altså i Poulsens tid, at
kalechen fra 1930-31 blev omdannet til en Holbæk Limousette, som dog ikke
var mere stiv end at den kunne fældes ned. Man ser tydeligt skyderuderne
ved forsædet. Kufferten eksisterer stadig. Holbæk Limousetterne var som
navnet siger oprindelig en specialitet hos et firma i Holbæk, men siden
en gang i 1920'rne blev de også lavet hos Brdr. Glad på Frederiksberg.
hvad man kunne få med af turistvaluta, og nu så mange år senere kan det
vel godt afsløres, at Poulsen havde taget noget tandguld med for at gøre
det i udenlandske penge undervejs. Ved en enkelt lejlighed hjalp hverken
det ene eller det andet på en benzintank, hvor der enten ikke var rede
penge nok til at betale for en fuld tank med, eller måske snarere ikke
tilstrækkeligt med benzinkuponer. Noget af benzinen måtte suges op af
bilens tank og leveres tilbage.
En særlig taktik blev benyttet undervejs for at forebygge at
vognen led overlast under parkering om natten. |
|