Bilhistorisk Tidsskrift 105/1991 side 7 |
lem på at sætte karrosseri på
chassis'et. Der blev tegnet flere forskellige forslag, - bl.a. åbne
fire-sædede. I den sidste ende skulle det dog være en topersoners
sportsracer - en art Brooklandserstatning. De som har set resultatet kan
bevidne, at det er et særdeles vellykket karrosseri. Selvom fotografier
ikke kan fortælle alt, kan de følgende sider give et indtryk af vognen.
Riley Merlin Nine Special. Bo Bonfils har lagt vægt på at få
de samme smukke linier som f.eks. findes i Bugattis karrosseri på Type 59 raceren. Karrosseriet er så typisk for tyvernes og tredivernes
racersportsvogne, at man nemt kan tro, at det har siddet på chassis'et i
60 år. Chassis'et er så godt som uændret; det er f.eks. ikke
gjort kortere som man ofte ser på engelske specials. Den
største ændring er flytning af pedalarrangementet og styrehuset. Bo
Bonfils hævder, at det er den mest velkørende Riley, han har haft. |
|