Bilhistorisk Tidsskrift  106/1991     side  16

      
 

dem, man i USA havde givet til indianere, hvis jord man fandt olie på, og den var den eneste af slagsen herhjemme, hvad der betød speciallavede reservedele og ekstraudgifter. I begyndelsen kørte Herman ustandselig op på siden af alle sportsvogne for at måle køler med dem, siden nøjedes han med at køre vildt og båtte højt. Jeg havde et genkommende mareridt i de år, hvor jeg kiggede ud af mit vindue ned i strædet og så Auburn'en komme kørende i fuld fart - uden fører«.

 

 Den Auburn har vi et fotografi af fra Wolsgård Iversens tid. Det er en 8-cylindret, den har ikke den rille i kofangeren som er karakteristisk for den 12-cylindrede. Tidspunktet er ret kort efter krigen. Det må være samme vogn, Jens Nielsen fotograferede i København engang i 1950'erne, nu ikke mere med de originale lygter og i betydelig ringere forfatning.

 

 Alice Henriques'Auburn var en 8/98, købt hos Cai Caspersen i januar 1931 for kr 8.800. Lakeret BeaverBrown og Dessert Sand, med beige læder indtræk. Den blev passet af den kendte mekaniker Viggo Jensen i Omøgade på Østerbro i København og også afbændet gennem ham, vist nok i 1945-46. Ritmester Stig Møllers (National kasseapparater) 6-personers åbne var i de samme farver.





ANDRE EJERE
14. august 1931 fik Caspersen igen avisreklame for sine bilmærker: Både Ekstra Bladet og Berlingske Aften bragte billede af den kendte rytterske Louise Hasselbalch (enke efter en af vore tidli-

En lukket Auburn ejedes også af grosserer Carl Petersen i Skovshoved, samtidig med en Rolls-Royce Phantom II limousine (som efterfulgte den Ghost, vi omtalte i BbT 100).