|
dem, man i USA havde givet til
indianere, hvis jord man fandt olie på, og den var den eneste af
slagsen herhjemme, hvad der betød speciallavede reservedele og
ekstraudgifter. I begyndelsen kørte Herman ustandselig op på siden
af alle sportsvogne for at måle køler med dem, siden nøjedes han
med at køre vildt og båtte højt. Jeg havde et genkommende
mareridt i de år, hvor jeg kiggede ud af mit vindue ned i strædet
og så Auburn'en komme kørende i fuld fart - uden fører«. |
|
Den Auburn har vi et fotografi af
fra Wolsgård Iversens tid. Det er en 8-cylindret, den har ikke den
rille i kofangeren som er karakteristisk for den 12-cylindrede.
Tidspunktet er ret kort efter krigen. Det må være samme vogn, Jens
Nielsen fotograferede i København engang i 1950'erne, nu ikke mere
med de originale lygter og i betydelig ringere forfatning. |
|
|
Alice Henriques'Auburn var en 8/98, købt hos
Cai Caspersen i januar 1931 for kr 8.800. Lakeret BeaverBrown og Dessert
Sand, med beige læder indtræk. Den blev passet af den kendte mekaniker
Viggo Jensen i Omøgade på Østerbro i København og også afbændet
gennem ham, vist nok i 1945-46. Ritmester Stig Møllers (National
kasseapparater) 6-personers åbne var i de samme farver.
ANDRE EJERE
14. august 1931 fik Caspersen igen avisreklame for
sine bilmærker: Både Ekstra Bladet og Berlingske Aften bragte billede af
den kendte rytterske Louise Hasselbalch (enke efter en af vore tidli-
En lukket Auburn ejedes også af
grosserer Carl Petersen i Skovshoved, samtidig med en Rolls-Royce Phantom
II limousine (som efterfulgte den Ghost, vi omtalte i BbT 100).
|
|