Bilhistorisk Tidsskrift  110/1992     side  4

      
 

 

par stykker, som ikke havde begrebet noget, så på den måde røg der en Essex touring fra tyverne og en N.A.G. cabriolet 1929. Begge hugget op for en bagatel.
   Der blev også tid til nogle artikler i »Meddelelser til Medlemmerne«, hvor jeg fortalte om alle de dejlige biler, der var at finde hos de jyske autoophuggere - spændende mærker som Rickenbacker, Rugby, Peerless, Lincoln, Brennabor, Oakland, de fleste fra tyverne. Min artikel endte med, at jeg slog til lyd for, at klubben lavede nogle løb - men det lå lidt tungt.
   De første år skete der ikke rigtigt noget, men i 1957 skønnede jeg at nu måtte vi være tilstrækkelig mange til at vise vore biler frem. Himmelbjerget blev valgt til det første »træf«, og Neel var trækplasteret. I vores blad stod der at læse, at mødet den 7. oktober 1957 forløb godt, at en lille halv snes vogne var mødt, »vist nok flere ikke-medlemmer«. Foruden formandens velkendte Minerva og en BMW fra København sås


Ry Andersen havde med båndkraft malet baglygteglasset rødt på alle indbydelses kortene.