|
|
|
Haibert havde sin gang på banen på Roskildevej
og var i efterkrigsårene storleverandør af motorsportsfotos til blandt
andet Skandinavisk Motor Journal. Og sluttelig fødselaren. Med var også
vennen Kai Ottosson, kun ikke på billederne,
for dem tog han.
I dagens anledning var den gyldne hjelm hentet fra
bankboksen. Inderhjelmen er forsvundet, så en motorhandske måtte proppes
op i hjelmen, for at Kaj
kunne posere med den.
Rettelse:
Flere gør opmærksom på, at billedet på bagsiden af
BhT 108 ikke kan være fra 1949, da den tilsneede bil er den moderniserede
Opel Kapitän, som blev præsenteret i 1951.
DANSK
VETERANBIL KLUB
Gl. Strandvej 20.
Postboks 33. 2990 Nivå
Tel.
42 24 59 06, onsdag 8-14 |
REDAKTION
O. E. Riisager (anse. og hvortil stof bedes
sendt).
Krogholmgårdsvej 70, 2950 Vedbæk
Kun skriftlig henvendelse.
I redaktionen Peter Bering.
Tillæg til Veteran Tidende.
Eftertryk tilladt med kildeangivelse.
Tryk: Filer Filertsen, Kbh.
ISSN 0901-327X.
|
|
|
FOR- OG BAGSIDEN:
Nu som i mange år diskuteres bilkørslen
på Vestkystens strande, så da
vi skulle vælge et par sommerlige billeder til omslaget på dette
juni-nummer, standsede vi ved det motiv.
Den meget observante læser af Bilhistorisk Tidsskrift
vil på forsiden
genkende den samme Opel Six cabriolet, som var fotomodel på side 31 for to
numre siden - dengang på et
vinterbillede. Det er nemlig fotografens egen. Og man kan måske derfor
have en formodning om, at situationen på stranden
er en smule konstrueret.
Det er den derimod ikke på bagsidebilledet.
Nummerpladen på den
uheldige Ford V8 1937 ser
udenlandsk ud, men fælden faldt også mange danske bilister i, når de
kørte langs stranden fra Nørre Lyngby til Løkken. Ved Furreby Bæks
udløb lige nordfor Løkken sank hjulene i, hvis man ikke var stedkendt og
kørte meget jævnt. Og jo mere man asede.for
at bilen fri, jo dybere gravede hjulene sig uvægerligt ned, så Falck var eneste
redning.
|
|