|
dem, også da vi flyttede.
Sidenhen voksede denne sorterede samling af brochurer og udklip til
enorme dimensioner, hvorfor jeg i sommer, i øvrigt applauderet |
|
af min kone, har
parkeret den permanent hos DVK i Nivå, den fyldte 14
flyttekartoner.
Jeg kan nu stadig ikke dy mig og samler endnu i håb
om, |
|
|
FIAT 500 1938. Her dukker for første gang nummerpladen A 2331 op, som blev siddende på de næste vogne.
at DVK kan bruge noget af det, vi
har dog efterhånden en landsdækning med lokaler, der gør det muligt at
udvide samlingen af relevant materiale.
Undskyld dette halv-biografiske intermezzo, men det var
nødvendigt for at forstå, hvorfor den yngste af klubbens stiftere i 1954
efter at være blevet ægtemand og næsten far ikke kunne frigøre sig af
bilernes besættelse.
Allerede i trediverne lærte jeg at køre
bil i
15-årsalderen på et gods i Sydsjælland, hvor der ikke var
offentlig adgang. Faderen til to af mine nære venner havde sammen med
ligesindede lejet hele jagtterrænet, der strakte sig langt på en halvø,
og udover en Austin 12 1937 og
en Austin 14 1938 stod godsets
skyttes Chevrolet 1928 pickup til rådighed.
M. C. TA 1937, chassisnummer 1937! Lygter her og der
og alle vegne og først cremefarvet i flere nuancer Siden sort.
|
|