Bilhistorisk Tidsskrift  111/1992     side  6

      
 

 

dem, også da vi flyttede. Sidenhen voksede denne sorterede samling af brochurer og udklip til enorme dimensioner, hvorfor jeg i sommer, i øvrigt applauderet

 

af min kone, har parkeret den permanent hos DVK i Nivå, den fyldte 14 flyttekartoner.
   Jeg kan nu stadig ikke dy mig og samler endnu i håb om,

 

FIAT 500 1938. Her dukker for første gang nummerpladen A 2331 op, som blev siddende på de næste vogne.



at DVK kan bruge noget af det, vi har dog efterhånden en landsdækning med lokaler, der gør det muligt at udvide samlingen af relevant materiale.
   Undskyld dette halv-biografiske intermezzo, men det var nødvendigt for at forstå, hvorfor den yngste af klubbens stiftere i 1954 efter at være blevet ægtemand og næsten far ikke kunne frigøre sig af bilernes besættelse.
   Allerede i trediverne lærte jeg at køre bil i 15-årsalderen på et gods i Sydsjælland, hvor der ikke var offentlig adgang. Faderen til to af mine nære venner havde sammen med ligesindede lejet hele jagtterrænet, der strakte sig langt på en halvø, og udover en Austin 12 1937 og en Austin 14 1938 stod godsets skyttes Chevrolet 1928 pickup til rådighed.


M. C. TA 1937, chassisnummer 1937! Lygter her og der og alle vegne og først cremefarvet i flere nuancer Siden sort.