|
dag, hvor vejens ujævnheder markerede
sig med hårde hammerslag i hele det selvbærende karrosseri.
Så begyndte jeg at kigge i annoncer
fordi min drøm var at få fat i en M. G., alle unge menneskers drøm
dengang, men mere eksklusiv fordi M.G. ikke masseproducerede og kun var
reserveret datidens Karl Smart'er. Ved eftersyn af en dødsyg M.G. P type på
Roskillevej traf jeg en entusiast, der ankom i en toprestaureret FIAT 500
Topolino 1938, og da vi begge så, at der ikke dengang |
|
var nogen fremtid i den forknoklede
M.G. fandt vi ud af at bytte biler på stedet efter et par korte
prøveture.
Så var jeg ejer af en Fodpose, men i
tip-top stand, og jeg fik i tiden 1948 til 1950 fred i sindet med en bil,
hvis teknik trods bilens lidenhed var så avanceret, at jeg
kunne køre fra familiens sommerhus ved Vestkysten til København med
speederen i bund hele vejen, dvs. cirka 80 km i timen fordi den formidable
affjedring tillod det.
Jeg var stadig i fuld gang med at op- |
|
FIAT 600 1956 med bagbængslede døre og
rulletag.
bygge mit arkitektfirma og kørte
derfor bilen som en en-personers, så ydelsen var ganske
acceptabel i forhold til den øvrige trafik.
Drømmen om en M.G. var der dog stadig,
og en dag blev den til virkelighed, da jeg hos en bilforhandler midt i
København, der hvor Hotel Royal nu ligger, fandt den i al sin pragt. En
TA |
|