Bilhistorisk Tidsskrift  111/1992     side  12

      
 

merar, men det var dog ikke min »ny« bil, der fik mig ind i naturens verden igen, det var en anden studiekammerat, der sørgede for »familiesammenføringen«, på et af billederne kan man se hvordan.
   Efter at være ophøjet som ægtemand

  gik det til 1954 med at nyde den sidste ungdom, men da det pludselig gik op for mig, at medisterpølse kostede 5 øre pr. cm, og at de penge jeg tidligere overlegent havde brugt til ventilslibning og lignende dengang uundgåelige reparationer ikke passede ind i budgettet,
 

FIAT 508 Balilla 1932 roadster FIAT forsøgte i de år at genvinde den popularitet og prestige, som mere eller mindre forsvandt med Tipo 501, mest med modeller af amerikanske tilsnit. Det var Balilla dog kun af ydre - en miniatureudgave af en større roadster 508 blev stamformen til 1100.




opdagede jeg endelig, at nu var det tid, som Niels Juel så træffende udtalte.
   En Morgan 4/4 coupé 1947 blev i to dage en mulighed, men trods sit tillokkende udseende og lave kilometertal, var den med sin elendige »Moss« gearkasse og »vendestempler« værre end M.G.'en, så en velholdt FIAT 1100 E fra 1950 blev min næste bil i 1954.
   Her fik jeg det første indtryk af, hvad der var på færde inden for efterkrigstidens chassis-udvikling, og jeg følte med det samme, efter at have afprøvet min svigermoders 1953 FIAT 1100 Nuova i den ny 103 serie, at her lå fremtidens køreegenskaber.
   Hermed skulle man tro, at jeg var omvendt til den ny teknik, og selv om jeg købte den helt ny FIAT 600 med såkaldt kludetag i 1956 og senere udsty-