|
rede den med diverse Abarth dele, syntes
jeg at biloplevelserne var for tamme og ikke slog til i forhold til mine
tidligere oplevelser.
Så læste jeg i 1958 om en bilauktion
i Æbelogade, hvor der bl.a. skulle være en Packard 626 cabriolet til
salg. Godt bevæbnet med kontanter!! mødte jeg op og kunne formedelst 800
kr. alt inklusive køre den hjem på et lånt batteri.
Det var den »lille« Packard med en
motor på kun 5.325 liter, og den var moderniseret i 1934 på Dansk
Karosseri-Fabrik, som det var almindeligt på den tid for ejere af biler
af fornem byrd.
Jeg fik skærmskørterne fjernet,
for-øvrigt af den samme pladesmed, der havde sat dem på i 19-34,
men spidskøleren og den sænkede kaleche med (let dertil hørende lavere
vindspejl var der ikke råd til at ændre. Packard'en blev
FIAT 1100 TV 1954 var den meget sportslige udgave af
den almindelige 1100. Læg mærke til at FIAT på det tidspunkt havde slået
helt kontra med hængslingen af dørene i Forhold til den oprindelige 1100.
Tofarvet lakering var standard på TV-modellen.
|
|
aldrig
indregistreret i mit eje,
fordi den pludselig fik en
garagekammerat i form af en
Buick 1934 model 60 limousine
i fineste stand.
Nu
var der ikke plads til
familiens daglige køretøjer
inden døre, og det behagede
ikke fruen, så
Buick'en fik hurtigt en ny
ejer, der med velbehag fandt,
at den kørte som en stor,
venlig Skt. Bernhards hund.
|
|
En
kort overgang fik Packard'en
også selskab af en FIAT
Balilla 508 2-pers. roadster
fra 1932, en smuk og sjælden
lille sag, som dog viste sig
at have brud på
chassisrammen, hvorfor den
hurtigt gik videre til et
klubmedlem, der ikke fandt
denne skavank som nogen
hindring for restaurering.
Nu
havde jeg fundet en kæmpe
garage i Midtsjælland, så
jeg var friere stillet
|
|
|