Bilhistorisk Tidsskrift  111/1992     side  14

      
 

 

Wolseley 9/60 1955. Engelsk luksus, 6-cylindret motor på 2.6 liter med to karburatorer 95 HK.




over for impulsindkøb, så inden længe havde jeg fyldt den op med bl.a. en FIAT 500C 1953, en Steyr 200 1938 og en Mercedes-Bent 300 Adenauer limousine fra 1957.
   På hjemmefronten blev FIAT 600 til en FIAT 1100 TV 1954 og i 1965 startede en periode med limousiner fordi jeg fik dem tilbudt meget billigt. Først en


FIAT 2100 1960, også en luksusvogn og med nok så meget temperament som den større 2300. 2-liters 6-cylindret motor på 82 HK med en for den tid pæn topfart af 150 km/t. Ejes nu af Per Vinsted.




Talbot-Darracq 1939 cabriolet ,Major 6-cylindret 3-liters. Det er fabrikkens eget smukke karrosseri. Motoren er i familie med de noget større i Talbots formel 1 grand prix racere.