Bilhistorisk Tidsskrift  115/1993     side  8

      
 

 Den store Clément uden tag, fotograferetret foran Charlottenborg på Kongens Nytorv i København ved starten på klubturen 20. august 1905 til St. Heddinge. Ruten gik ad Roskilde Landevej til Køge, hvor de hurtigere vogne ventede på de langsommere. I St. Heddinge

 

blev frokosten indtaget på Hotel Phønix. Et påtænkt besøg ved Stevns Klint måtte opgives fordi der ikke var tid. Den "henrivende" hjemfart gik over Kongeskoven, Hellested, Tryggevælde og Dalby til Vordingborgvejen. I Glostrup bød brygger Axel Hansen, selv

 

ivrig motormand, på fadøl i haven. Kl. 17 var man tilbage i København.

Skibsreder Johnsen på 50/60 HK Clément-Bayard vandt vandrepokalen -ved lodtrækning.
    Med Diatto-Clément'en kørte Bagge med familie i 1908 til Tyskland og Norditalien uden at have chauffør med - og han nåede helt op på toppen af Brocken, skrev pressen.
   I slutningen af 1908 havde Bagge anskaffet sig en 6-cylindret Hotchkiss på 75 HK, af fabrikken betegnet som 40/ 45 HK.




Især vittighedsbladet Klods Hans var ude efter Frederik Bagge. I 1907 den ene gang efter den anden. I et forslag til internationale advarselstegn for automobilister mente Klods Hans at der på Østerbrogade i København skulle opstilles en plakat med billede af hofbogtrykkeren og fem knyttede hænder, som tilkendegivelse af at Bagge ved at påkøre en cyklist på Østerbro havde hensat befolkningen i raseri over for automobilsporten. Hvorfor det tilrådedes at køre med stor forsigtighed.