|
Den
store Clément uden tag, fotograferetret foran Charlottenborg på
Kongens Nytorv i København ved starten på klubturen 20. august
1905 til St. Heddinge. Ruten gik ad Roskilde Landevej til Køge,
hvor de hurtigere vogne ventede på de langsommere. I St. Heddinge |
|
blev frokosten indtaget på Hotel Phønix. Et
påtænkt besøg ved Stevns Klint måtte opgives fordi der ikke var
tid. Den "henrivende" hjemfart gik over Kongeskoven,
Hellested, Tryggevælde og Dalby til Vordingborgvejen. I Glostrup
bød brygger Axel Hansen, selv |
|
|
ivrig motormand, på fadøl i
haven. Kl. 17 var man tilbage i København.
Skibsreder Johnsen på 50/60 HK Clément-Bayard vandt
vandrepokalen -ved lodtrækning.
Med Diatto-Clément'en kørte Bagge med familie i 1908
til Tyskland og Norditalien uden at have chauffør med - og han nåede
helt op på toppen af Brocken, skrev pressen.
I slutningen af 1908 havde Bagge anskaffet sig en 6-cylindret Hotchkiss på 75 HK, af
fabrikken betegnet som 40/ 45 HK.
Især vittighedsbladet Klods Hans var ude efter Frederik
Bagge. I 1907 den ene gang efter den anden. I et forslag til internationale
advarselstegn for automobilister mente Klods Hans at der på Østerbrogade i
København skulle opstilles en plakat med billede af hofbogtrykkeren og fem
knyttede hænder, som tilkendegivelse af at Bagge ved at påkøre en cyklist
på Østerbro havde hensat befolkningen i raseri over for automobilsporten.
Hvorfor det tilrådedes at køre med stor forsigtighed.
|
|