Bilhistorisk Tidsskrift 120/1995 side 22 |
var bygget op på, med den tocylindrede
totakts motor på 684 cc., 20 bhk ved 4.000 omdrejninger. Forhjulstræk og
hvad transmission med friløb angik og hjulophængning for og bag originalt
DKW. Imidlertid beskrev Mathiesen selv i International Motor-Revue for april
1950 at han tænkte sig en model „A1" udstyret med en trecylindret
900 cc motor, som den på det tidspunkt blev fremstillet hos IFA i
Østtyskland, eller måske hellere en model „A2" med en
dobbeltstemplet, tocylindret 750 cc fra ILO. Der var dog også en del
afvigelser fra DKW's egen konstruktion, således var der hydrauliske
Lockheed bremser, Hardy Spicer kardanled, Layrub
gummiled i forhjulstrækket, Smith's instrumenter, rat og karrosseribeslag
fra Wilmot Breeden og 15 eller 16 tommers Dunlog hjul. |