|
Mathiesen viser arveprinseparret sin
frembringelse på Forum-udstillingen.
værktøjer. Vognens samlede længde var 4.300 mm, bredden 1.560 og
højden 1.580. Uheldig var den høje egenvægt af 875 kg, ca. 175 mere end
en førkrigs DKW's. Prisen på gaden skulle være 10.500
kr., men blev aldrig aktuel, og den eneste den eneste personbil som blev
fremstillet endte med at blive bygget om til varevogn.
Året efter præsenterede Mathiesen sin
DK scooter med et uskønt selvbærende karrosseri og en bagvendt
svingforgaffel. Den blev vist på motorcykel-udstillingen i København i
1951.
Det ambitiøse projekt ,Plasticbilen
DK", også kaldet DKR, blev præsenteret som en skalamodel
fremstillet i træ af modelsnedkermester Nielsen i Roskilde i december
1952 og fik stor omtale i aviserne og endda i den udenlandske motorpresse
Konstruktionen havde Mathiesen udformet i samarbejde med, som økonomisk
rådgiver (!) direktør Frode Gabrielsen fra Glykosan-Kom- |
|
|
|