Bilhistorisk Tidsskrift  120/1995     side  23

      
 

Mathiesen viser arveprinseparret sin frembringelse på Forum-udstillingen.


værktøjer. Vognens samlede længde var 4.300 mm, bredden 1.560 og højden 1.580. Uheldig var den høje egenvægt af 875 kg, ca. 175 mere end
en førkrigs DKW's. Prisen på gaden skulle være 10.500 kr., men blev aldrig aktuel, og den eneste den eneste personbil som blev fremstillet endte med at blive bygget om til varevogn.
   Året efter præsenterede Mathiesen sin DK scooter med et uskønt selvbærende karrosseri og en bagvendt svingforgaffel. Den blev vist på motorcykel-udstillingen i København i 1951.
   Det ambitiøse projekt ,Plasticbilen DK", også kaldet DKR, blev præsenteret som en skalamodel fremstillet i træ af modelsnedkermester Nielsen i Roskilde i december 1952 og fik stor omtale i aviserne og endda i den udenlandske motorpresse Konstruktionen havde Mathiesen udformet i samarbejde med, som økonomisk rådgiver (!) direktør Frode Gabrielsen fra Glykosan-Kom-