|
|
|
lille 5 liters benzintank, flyversæde,
ingen lyddæmper, en 4 trins gearkasse af den type, Opel brugte i sine
sideventilede modeller i første halvdel af 1930'rne, frakobling af
dynamo, og ringe vægt. Det hedder sig at vognen i optrækket kunne hamle
op med Robert Nellemanns Allard J2, selv om den ikke kunne køre fra
Allard'en på langsiderne - så den må have været hurtig.
Tilbage til stelnummeret. Jeg var
lykkelig da jeg fandt det, nu var jeg ikke længere afhængig af KPTO
1945, som havde stået udendørs uden top i 15-20 år, og jeg begyndte
derfor at lede efter en identisk motor - en blev fundet på Bornholm med
to topstykker. Men så begyndte vanskelighederne også for alvor.
Plejlstangslejerne var støbte og hovedlejerne semistøbte og
stempelringene alvorligt slidte. Da bilen virkelig skal bruges, det vil
sige køre race i HSS og RHK, og til landevejskørsel, duer støbte lejer
ikke. Det viste sig også at
Det var i Markus Mikkelsens tid vognen blev indregistreret på
Odense-plader - men her er den fotograferet på Rådhuspladsen i
København. |
|