|
tæt på Kronsbjergs model: Original blok,
original knast, afdrejet svinghjul, poleret og høvlet topstykke,
kompression 8:1 i stedet for originalt 6:1. Desuden er motoren forsynet med
en manifold som består af 6 afgangsrør og har 2 dobbelte 40 mm Solex
lodretstående karburatorer. Og endelig den omtalte 4 trins gearkasse.
Da jeg fik vognen var den forsynet med
16" Opel Kapitän hjul med utrolig brede spacers på alle hjul for
blandt andet at få den meget store 5 huls boltcirkel til at passe.
Kronebjerg havde svejst planethjulene i bagtøjet sammen for at give
maksimum træk på baghjulene ved jord-banekørsel, men bagtøjet er nu
udskiftet med et andet Opel bagtøj med den rigtige bredde og gearing, uden
spacers. Det er endvidere tilpasset de originale meget kraftige bladfjedre,
så at alle originale ophængspunkter er bevaret, også til de originale
teleskopstøddæmpere, som tilsyneladende virker.
Indtil nu mener jeg at min Nordisk
Specialracer er den eneste overlevende i Danmark, og tanken med bilen er da
også at den skal deltage
|
|
|
|