Bilhistorisk Tidsskrift  122/1995     side  17

      
 

 Som enhver kan se er der nogen usikkerhed i den kronologiske orden, især kunne det være interessant at vide hvordan den kom fra Vamdrup til København. Og hvor kommer Christian den Tiendes Allé ind i billedet? Hvis nogen kan bidrage med flere oplysninger vil det være af stor interesse for mig. Bilen forventes startet op i slutningen af 1995 og

 

i 1996 at køre sine første løb efter en pause på over 45 år.
PS:
Næste projekt venter: Jeg har nemlig anskaffet endnu en FIAT 508C med et åbent, dansk bygget karrosseri fra ca. 1948. Bilen er helt original mekanisk og vil ved færdiggørelsen kunne deltage i historisk race - forhåbentlig med min kone ved rattet, det er nemlig hendes.

 

Jesper Hermanns næste restaureringsprojekt er en FIAT 508C, dvs 1100, Special, bygget af ingeniør på Århus Oliefabrik E. Lorentzen med hjælp af hans kones fætter i 1948, med anvendelse af blandt andet forskærme fra Citroën. Her er vognen som ny og som den ser ud i Øjeblikket.