Bilhistorisk Tidsskrift  122/1995     side  34

      
 

 

 

Blandt de populære kørere af specialracere var den tykke Arnold Jensen fra Vor Frue i Roskilde. Han var kendt som fører af en Ford V81932 med samme todørs firepersoners cabriolet-karrosseri som Asger Steen Andersens og forøvrigt familien Neels Ford B. I Auto- Sport nr. 1 1949 præsenteredes Arnold Jensens ny specialracer, illustreret med et fotografi som med garanti forestillede en helt anden vogn. Men beskrivelsen har vel været korrekt nok og er værd at citere:
   Den har skiftevis været forsynet med en 4-cyl. og V8 motor, men man er endt ved den 4-cylindrede efter at konstruktøren har fundet frem til den ideelle højtrykssmøring af bo-

 

De bedste danskere deltog mange gange i løb i Norge, Sverige og Finland, her er det Morian Hansens Humber Special (bagest), som på den norske Gardermoen bane 11. juni 1950 tager en stille vals med nordmanden Erik Nyhus' Ford. Det var på samme bane, Humberen sprang over halmbarrieren så den måtte til længere tids genopbygning. 1 1951 kørtes Humberen af Louis Winther på Fangel- banen, men Morian overtog den igen og sluttede dens løbskarriere på Roskilde Ring.