|
DANSK VETERANBIL KLUB |
MEDDELELSER TIL MEDLEMMERNE februar 1958 side 1 |
||
|
Der er igennem længere tid fra flere sider ytret
ønsker om at meddelel- serne måtte udkomme hyppigere og, mere regelmæssigt samt indeholde mere teknisk stof. Fra bestyrelsens side har man derfor fundet det rigtigt at finde en ny redaktion, som vil tage opgaven op, lægge mere arbejde i sa- gen og føre meddelelserne frem til et mere tidsskriftlignende organ til større udbytte for medlemmerne. Den nye redaktion, som er bosiddende i København er allerede igang med arbejdet, og i marts måned vil den introducere sig og give udtryk for per spektiverne fremover gennem det nye magasin. Vi vil gerne i dette sidste nummer af meddelelserne takke medlemmerne for den interesse, der er vist for vore første famlende forsøg på at redigere og udsende klubbens nyhedsavis og ønske, at den nye redaktion i deres ar- bejde må støttes i rigeligt mål af medlemmerne i Dansk Veteranbil Klub. Mødereferater: 16-10-57 afholdtes medlemsmøde i Konditoriet, og udenfor kunne man iagt- tage en Talbot 1925 fra Nakskov, en skøn Fiat 5o1 Touring, Rolls Royce Turing 1929 m.fl. Ved mødet meddelte sekretæren, at man gerne modtog bestillinger på vogn- emblemer. Det forlød også, at formanden var udnævnt til æresmedlem af The Veteran Car Club i England, et medlemskab der skulle overgives til den næste for- mand. Ingeniør Tønnes Pedersen berettede om interessante møder med Veteranbili- ster i Sverige og om sit besøg på teknisk Museum i Gøteborg. 2-11-57 årsmøde på den gamle Polytekniske Læreanstalt ved Sølvtorvet. En mindre forsamling medlemmer og gæster havde taget plads, da forman- den bød velkommen, hvoefter han i korte, livfulde rids berettede om det sidste års arbejde, her henviste formanden til de periodiske meddelelser fra klubben samt den fyldige årsberetning, som man bestræbte sig for at gøre så oplysende som mulig. Formanden kunne glæde forsamlingen med, at jyderne i år for første gang samtidigt med årsmødet her i København- gan- ske vist kl. 2o - holdt et årsmøde i Aarhus, og man kunne på denne måde sende venlige tanker fra det ene møde til det andet. Om klubbens indsats for at bistå medlemmerne på forskellig vis, fortalte formanden, at man efter henvendelse fra nogle medlemmer havde indhentet oplysninger om priser på forskellige reparationer på vogne, man havde få- et prislister fra nogle firmaer, så man kunne orientere medlemmerne om, hvad der i det enkelte tilfælde var en rimelig pris for et nærmere beteg- net reparationsarbejde, idet der var forekommet tilfælde, hvor priserne havde været for høje. Også med hensyn, til rabat for klubbens medlemmer for visse autoartikler var der også opnået resultater, ligesom man havde kontakt med gode håndværkere, der udførte Veteran-karosseriarbejder med omhu og interesse. Om Ford-T sektionen og dens arbejde kunne man sige, at der var arbejdet godt, det var glædeligt at se, at der var så mange, der holdt på de originale Ford-T-vogne uden bemalinger osv. En motorcykle-sektion var ved at komme i gang, her var det hr. Axen og hr. Johansen, der havde initiativet, og man turde håbe på en god løsning. Formanden gav nu ordet frit for indlæg, og hr. Axen begav sig glad op på talerstolen, hvor han slog til lyd for, at "de gamle i faget" fik lov til at fortælle klubbens medlemmer om dengang, da bilen var ung. Han nævnte flere navne på gamle bilister, og det var tydeligt, at forsamlingen gerne så forslaget realiseret. Også de på klubmøderne ofte drøftede planer om et klub-værksted fik en ekstra oppudsning af hr. Axen, enkelte af til- hørerne erklærede sig straks parate til at være med. Hr. Johansen fik or- det for en omtale af klubbens arbejde, her var ros i den store stil, og i modsætning til hr. Axen, der kom med bemærkningen,"at man ønskede et værkstedslokale ikke bare for toppen med sukkerhusvognen, men for alle os andre", for- |