|
Bilhistorisk Tidsskrift No. 10 1958 side 7 |
||
|
Det første, man bemærker under
kørselen med Hupmobile'n, er dens meget lydsvage gang. Under bykørsel lader farten sig kun afgøre med et blik paa hastighedsmaaleren. Affjedringen er fast og virker behagelig i forbindelse med den ikke for bløde polstring i sæderne. Kørestillingen er fortræffelig, og udsigten forud og bagud (via to udvendige sidespejle) er udmærket. Dog generes man som i saa mange andre af de ældre vogne ved natkørsel af lysreflekser i de lodrette ruder. Speederen er af den s.k. orgeltype og virker med sin korte bevægelse lidt uvant. I den hen- seende er vognen yderst "moderne", ligesom styretøjet er lidt løst og gummiagtigt. Der har Hupp foregrebet begivenhedernes gang. Gearskiftet med den lange, lidt løse gearstang er behageligt og nemt og stiller ikke store krav til føreren. Accelerationen er livlig, lydløs, og kørselen virker i det hele taget meget let og ubesværet. Vognen er i den henseende bedre end de fleste andre amerikanske biler, jeg har prøvet. Det er især en interessant oplevelse at prøve en vogn som denne, da Hupmobile'n i realiteten er en ny vogn med en ny motor, og man har indtrykket af, at dette mærke i mange henseender var og er en fin vogn. JN ANGLO–DANE VOGNEN
|