|
så overbevist om dens høje værdi, at man
må forudse, at den ender
sine dage i hans hønsehus, hvis han fastholder sin mening om værdien.
Efter hans mening er den en efterligning af de første jaguarmodeller
fra trediverne, der skal være en formue værd. Man kan vanskeligt tænke
sig en større fornedrelse-
1934 Hispano-Suiza V12 med karosseri fra Fernandez & Darrin.
Er i amerikansk eje.
for en Hispano-Suiza - selv en HS 26 - at skulle sammenlignes med Sir
William Lyons sideventilede Standard chassis'er forsynet med engelsk
kopi af Cord L-29 karosseriet.
Hermed slutter denne artikelserie om Hispano-Suiza. Desværre
sluttede den epoke, hvor en vogn af denne kvalitet hørte til, for
over 20 år siden og vil sandsynligvis aldrig komme tilbage, således
at man vil kunne skrive en fortsættelse.
Vi må derfor nøjes med at se på de gamle billeder og læse de gamle
artikler fra tyverne og trediverne og håbe, at entusiaster ude omkring
vil søge at bevare de få eksemplarer, der er tilbage, så man stadig
engang imellem i et motorblad kan læse en artikel med indtryk fra en
prøvekørsel af en over 25 år gammel vogn, der stadig kan løbe cirkler
om, hvad vi laver i dag.
HJB.
-----oo0oo-----
Næste side
|
|