|
Bilhistorisk Tidsskrift Efterår 1961 side 18 |
||
|
drede Cadillac, Packard og Auburn motorer. I begyndelsen af 1933 var Studebaker imidlertid ved at komme i al- vorlige vanskeligheder. Erskine havde brugt millionbeløb i de sidste år på reklame og aktiekøb, og kassen var nu tom. Som et sidste for- søg på at redde Studebaker-koncernen havde Erskine faet en aftale med White Motor Truck Company om køb af dette, således at White's aktio- nærer skulle modtage aktier i Studebaker for deres White aktier. White havde på den tid en meget stor kassebeholdning, og Erskine håbede ved hjælp af denne at komme gennem de vanskelige tider. En gruppe White- aktionærer modsatte sig imidlertid salget og fik rettens hjælp. Stude- bakers dage var dermed talte, og selskabet gik i likvidation i April 1933. Likvidatorerne, hvis altovervejende opgave var at skaffe kapital, således at Studebaker kunne reorganiseres, var derfor mere end villige til at akceptere et tilbud fra en gruppe finansfolk i Buffalo, Pierce- Arrows hjemby, om at købe aktieposten i Pierce-Arrow for 1 million dol- lars, selv om det betød et tab for Studebaker på 8,5 million dollars. 1934 8- eller 12-cylindret "convertible coupe
roadster with Salget blev gennemført i august 1933, og i
september 1933 holdt |